‘Bolje funkcioniram pod pritiskom’ i drugi mitovi

datum: 2018-11-04

autor: Ivana Mrgan

Ako preskačete temu upravljanja vremenom zbog ideje da ste super produktivni samo kad vas gaze rokovi vrlo vjerojatno stalno funkcionirate na rubu krize. Moguće je da, s obzirom na to, nemate realnu sliku koliko možete biti produktivni kad niste u opsadnom stanju. Upravljanje vremenom je vrlo korisna kompetencija koju je vrlo važno imati u repertoaru. Osim sto pomaže u ovladavanju vlastitim rasporedom i smanjenju vremenskog pritiska ona cesto djeluje motivirajuće, a njeno učinkovito korištenje rezultira s vise vremena za odmor i opuštajuće aktivnosti.

Prije nego krenemo sa smjernicama kako unaprijediti ovu vještinu želimo istaknuti svojevrsne uvjete korištenja. Rad na vještini upravljanja vremenom traži vrijeme, ali se ulaganja višestruko isplate… U nastavku su navedeni osnovni koraci i korisni prijedlozi kako usavršiti ovu vještinu:

  • analiza trenutnog upravljanja vremenom - kao i svaka optimizacija sustava i ovaj proces kreće s analizom postojećeg stanja. Većina se naših tjednih aktivnosti može svesti na sljedeće kategorije:
  1. Zadovoljavanje osnovnih potreba za jelom, spavanjem i sl.;
  2. Akademske, poslovne i sve druge obveze;
  3. Slobodno vrijeme;
  4. Vrijeme koje možemo smatrati izgubljenim ili rječnikom prokrastinacije razdoblja neusmjerene aktivnosti.

Kako biste načinili analizu trenutnog stanja pokušajte svoj posljednji tjedan prikazati u kružnom grafikonu. Pokusajte skicirati koliki je udio vašeg vremena u tom razdoblju utrošen na pojedine kategorije. Utvrdite jeste li zadovoljni trenutnim stanjem ili želite unijeti određene promjene u način na koji koristite vrijeme.

  • određivanje prioriteta - dan ima samo dvadeset i četiri sata, jedino sto imamo u svojoj kontroli je odluka kako ćemo ih provesti. Određivanje ciljeva i prioriteta na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj razini olakšava tu odluku. Kao i uvijek potrebno je da oni budu MUDRI (Mjerljivi; Uvremenjeni; Dostižni; Relevantni; Određeni).

  • planiranje - sljedeći korak predstavlja konkretizaciju prethodne faze i svojevrsni test te priliku za reviziju ako uočimo kako smo precijenili ili podcijenili potrebno vrijeme za pojedini prioritet. Dodatno, kvalitetno planiranje na tjednoj i mjesečnoj razini osigurava optimalni raspored korištenja vremena, a bez zanemarivanja potreba za odmorom ili razonodom.

  • praćenje i pridržavanje plana - najčešći razlog zbog kojeg odustajemo od planova je podcjenjivanje vremena potrebnog za pojedinu obvezu uslijed čeg se osjetimo preplavljeno i obeshrabreno. Razbijanje obveza u male korake i praćenje njihovog izvršavanja vraća osjećaj kontrole i smisla cijelom procesu. Dodatno, nagrađivanje nakon dobro obavljenog posla i uživanje u zasluženom odmoru nam pomaže da nastavimo s obnovljenom energijom.

  • ©2025 Apsiha