Otkrijte male tajne uspješnog upravljanja vremenom
datum: 2018-01-22
autor: Ivana Mrgan

Zar je toliko vremena prošlo? Nisam stigla ništa od planiranog.
Dan mi je prekratak!
Ponekad vam se čini kako bi najbolje bilo da se klonirate. Učinkovita organizacija vremena čini se kao nekakva fatamorgana. Neobični i neuhvatljivi fenomen koji promatrate s divljenjem, svjesni da je neuhvatljiv.
Ako zauzmete perspektivu da je raspoloživo vrijeme uvijek ograničeno, jedino što možete unaprijediti jest način na koji ga koristite. Kako biste pritom bili što uspješniji, predlažemo da pratite određene korake:
-
Prednost dajte efektivnosti, a ne učinkovitost. Veći osjećaj zadovoljstva dolazi sa strateškim pristupom osobno važnim ciljevima i prioritetima nego kroz rješavanje sitnih kriza i obavljanje hitnih obveza koje su irelevantne u širem kontekstu.
-
Budite realistični o procjeni vremena koje vam je potrebno za obavljanje nekog zadatka. Često podcjenjujemo potrebno vrijeme kao i pripadajuće korake, što najčešće donosi nervozu i smanjuje učinkovitost.
-
U slučajevima kada niste svjesni što vam je potrošilo vrijeme svakako popratite koji su vaši tipični kradljivci vremena tijekom dana. Nestalo vrijeme se bez osvještavanja brzo pretvori u amorfnu masu osvježavanja društvenih mreža, kompulzivnog pregledavanja elektroničke pošte ili još jedne epizode serije.
-
Svoje prioritete i ciljeve podijelite u manje, savladive korake i planirajte faze tako da vrijeme trošite na vama važne obveze pravodobno i fokusirano. Prijeđite s dnevnog na tjedno i mjesečno planiranje. Tako ćete održati fokus i prevenirati krizne situacije.
-
Uspješnije se nosite s odgađanjem tako da hakirate trenutačnu nelagodu i otpor. Odgađanje donosi samo privremeno olakšanje i odmak od odbojne situacije ili zadatka, a nelagoda se vraća kao bumerang. Krenite od lakšeg dijela zadatka ili si zadajte vremenski kratke blokove rada koje ćete poslije produljivati. Ponekad pomaže i planiranje nagrada za dobro obavljene dijelove zadatka ili vizualizacija osjećaja (stanja) nakon dobro obavljenog posla.
-
Izbjegavajte obavljanje više zadataka istodobno. Osim što raspršuje kognitivne resurse na više ciljeva, produljuje potrebno vrijeme za pojedine zadatke i najčešće rezultira lošijim učinkom u svakome od njih.
Učinkovito upravljanje vremenom se u pravilu tiče učinkovitog upravljanja sobom. U tom je kontekstu korisno naglasak staviti na osobno važne ciljeve i zadatke koji nisu hitni, kako bismo spriječili da se bavimo samo krizama i trenutačnim zahtjevima. To iziskuje proaktivnost i dobre samoregulacijske vještine, ali, svakako, donosi više osobnog zadovoljstva.