Kako konačno bolje upravljati vremenom i prestati odgađati

datum: 2018-11-04

autor: Ivana Mrgan

Zašto je korisno raditi na boljem upravljanju vremenom?

Ako preskačete temu upravljanja vremenom zbog ideje da ste super produktivni samo kad vas gaze rokovi vrlo vjerojatno stalno funkcionirate na rubu krize. Moguće je da, s obzirom na to, nemate realnu sliku koliko možete biti produktivni kad niste u opsadnom stanju. Upravljanje vremenom je vrlo korisna kompetencija koju je vrlo važno imati u repertoaru. Osim sto pomaže u ovladavanju vlastitim rasporedom i smanjenju vremenskog pritiska ona cesto djeluje motivirajuće, a njeno učinkovito korištenje rezultira s vise vremena za odmor i opuštajuće aktivnosti, posebice ako govorimo o radnom okruženju.

Procijenite trenutno stanje vaaših vještina upravljanja vremenom

rije nego krenemo sa smjernicama kako unaprijediti ovu vještinu želimo istaknuti svojevrsne uvjete korištenja. Rad na vještini upravljanja vremenom traži vrijeme, ali se ulaganja višestruko isplate… U nastavku su navedeni osnovni koraci i korisni prijedlozi kako usavršiti ovu vještinu:

  • analiza trenutnog upravljanja vremenom - kao i svaka optimizacija sustava i ovaj proces kreće s analizom postojećeg stanja. Većina se naših tjednih aktivnosti može svesti na sljedeće kategorije:
  1. Zadovoljavanje osnovnih potreba za jelom, spavanjem i sl.;
  2. Akademske, poslovne i sve druge obveze;
  3. Slobodno vrijeme;
  4. Vrijeme koje možemo smatrati izgubljenim ili rječnikom prokrastinacije razdoblja neusmjerene aktivnosti.

Kako biste načinili analizu trenutnog stanja pokušajte svoj posljednji tjedan prikazati u kružnom grafikonu. Pokusajte skicirati koliki je udio vašeg vremena u tom razdoblju utrošen na pojedine kategorije. Utvrdite jeste li zadovoljni trenutnim stanjem ili želite unijeti određene promjene u način na koji koristite vrijeme.

Koraci prema uspješnijem upravljanju vremenom

  • određivanje prioriteta - dan ima samo dvadeset i četiri sata, jedino sto imamo u svojoj kontroli je odluka kako ćemo ih provesti. Određivanje ciljeva i prioriteta na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj razini olakšava tu odluku. Kao i uvijek potrebno je da oni budu MUDRI (Mjerljivi; Uvremenjeni; Dostižni; Relevantni; Određeni).

  • planiranje - sljedeći korak predstavlja konkretizaciju prethodne faze i svojevrsni test te priliku za reviziju ako uočimo kako smo precijenili ili podcijenili potrebno vrijeme za pojedini prioritet. Dodatno, kvalitetno planiranje na tjednoj i mjesečnoj razini osigurava optimalni raspored korištenja vremena, a bez zanemarivanja potreba za odmorom ili razonodom.

  • praćenje i pridržavanje plana - najčešći razlog zbog kojeg odustajemo od planova je podcjenjivanje vremena potrebnog za pojedinu obvezu uslijed čeg se osjetimo preplavljeno i obeshrabreno. Razbijanje obveza u male korake i praćenje njihovog izvršavanja vraća osjećaj kontrole i smisla cijelom procesu. Dodatno, nagrađivanje nakon dobro obavljenog posla i uživanje u zasluženom odmoru nam pomaže da nastavimo s obnovljenom energijom. Ako ste zainteresirani za dodatne ideje i inspiraciju, potražite ih u blog postu Otkrijte male tajne uspješnog upravljanja vremenom.

  • ©2025 Apsiha